De terugkeer van vinyl is compleet: de Duitse supermarktketen Aldi gaat vanaf half december ook muziek verkopen op ouderwetse zwarte schijven. Dat maakte Entertainment Business bekend. De prijsvechter gaat zich richten op oude releases als The Beatles en Fleetwood Mac.
Het is niet voor het eerst dat Aldi zich bemoeit met muziek. Eerder al kondigde het bedrijf aan een eigen budget-streamingdienst te starten, in samenwerking met Napster. Zoals je mag verwachten van de prijsvechter duikt Aldi met zijn dienst in onder de prijs van de concurrentie. Het plan is tot nu toe niet in Nederland uitgerold.
LP's gaat het bedrijf dus nu wel verkopen. Na een test in Australie moet de verkoop hier op 12 december van start gaan. LP's moeten volgens Entertainment Business 18,99 gaan kosten. Aldi zou zich voornamelijk gaan richten op oude titels van The Beatles, Rolling Stones, Johnny Cash en Creedence Clearwater Revival. Je kunt er ook meteen een goedkope platenspeler bij kopen.
Met het verdwijnen van grote keten Free Record Shop is de afzetmarkt voor fysieke muziek de laatste jaren flink gekrompen. Dat labels nieuwe mogelijkheden zoeken om hun product aan de man te brengen ligt dan ook voor de hand. Wel heeft de bestaande fysieke markt de afgelopen weken een flinke boost gekregen dankzij het nieuwe album van Adele. Dat is in twee weken tijd al vijf keer platina (ruim 230.000 exemplaren), en daarmee in zo'n korte tijd al de best verkopende plaat van het jaar. Diverse platenzaakeigenaren vertellen 3voor12 zich zo'n run op een album niet te kunnen heugen.
LP's gaat het bedrijf dus nu wel verkopen. Na een test in Australie moet de verkoop hier op 12 december van start gaan. LP's moeten volgens Entertainment Business 18,99 gaan kosten. Aldi zou zich voornamelijk gaan richten op oude titels van The Beatles, Rolling Stones, Johnny Cash en Creedence Clearwater Revival. Je kunt er ook meteen een goedkope platenspeler bij kopen.
Met het verdwijnen van grote keten Free Record Shop is de afzetmarkt voor fysieke muziek de laatste jaren flink gekrompen. Dat labels nieuwe mogelijkheden zoeken om hun product aan de man te brengen ligt dan ook voor de hand. Wel heeft de bestaande fysieke markt de afgelopen weken een flinke boost gekregen dankzij het nieuwe album van Adele. Dat is in twee weken tijd al vijf keer platina (ruim 230.000 exemplaren), en daarmee in zo'n korte tijd al de best verkopende plaat van het jaar. Diverse platenzaakeigenaren vertellen 3voor12 zich zo'n run op een album niet te kunnen heugen.
bron; 3 voor 12
Geen opmerkingen:
Een reactie posten