maandag 18 mei 2015

RECENSIE: D.C. PRONK - GET IN LINE ( EP )

Afbeeldingsresultaat voor d c pronk

D.C. Pronk is een Nederlander die net een debuut EP heeft afgeleverd: Get In Line.



Op zijn Facebookpagina geeft hij aan te zijn beïnvloed door Bryan Ferry, Frank Sinatra, Jose James en dat hij ook Sting, Gregory Porter, Elvis Costelo goed vindt.

Dat is op deze EP goed te horen. Het is een soort muziek die zich een beetje tussen Radio 2 en 3 FM beweegt.

Opvallend nummer is wat mij betreft " Just Like The Walking Dead" een hele plezierige jazzy achtige song. Voor mij het hoogtepunt van de EP

De EP begint overigens stevig met " Tell The Children You're Sorry" en "Get In Line" beide nummers zijn wel aardig , maar bij " McCarthy's Pub " komt Pronk echt los, een prachtige kleine ballade .

"Let It Go, Let It Flow" heeft een hele aardige piano in zich en is wederom jazzy, de EP eindigt weer wat steviger met " You Break My Heart".

Persoonlijk vind ik de nummers 3 en 4 er met kop en schouder bovenuit steken, het zijn nummers die me wat aan David Gray of Paul Carrack doen denken.

Pronk is duidelijk nog op zoek naar een eigen stijl, maar wat mij betreft gaat de Schiedammer gewoon verder met meer nummers als waarvan je hieronder de clip ziet!

Score: 3,5 /5
Beste songs: Mc Carthy's Pub en Just Like The Walking Dead.

1 opmerking: