maandag 19 mei 2014

VIEW FOR A DAY - ALL OR NOTHING

Stand Your Ground (EP)
Alweer een Nederlandse band en alweer uit Groningen, zou dat het IJsland van ons land zijn?


Het begint er wel een beetje op te lijken. Want aanstormend talent View For A Day komt ook uit het Hoge Noorden.

De band maakt stevige rock en zelf zeggen ze met een alternatieve twist, maar als ik naar de eerste EP luister denk ik dat de band veel meer kan.

De band bestaat uit de broers Klompmakers en de broers Hof .  De naam van de band heeft geen diepere betekenis, en de band staat aan het begin van de loopbaan.

In oktober verscheen de debuut EP Shortcuts don't Apply en nu is daar als single voor " All or Nothing" gekozen, inderdaad een stevig rock nummer.

Persoonlijk vind ik " Another Thoughtless Thought" ook een uitstekende single kandidaat. Het is met het ingetogen beginnende " Stand Your Ground" een van de sterkste nummers van de EP.

De ballade " Running Away From Patience" is wat mij betreft het echte absolute hoogtepunt, Dat zou wat mij betreft de volgende single mogen worden.

De band is in het noorden volop live te zien. Eentje om in de gaten te houden dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten