zaterdag 13 april 2019

LÉVI - Giving Up Love (Official music video)





Giving Up Love’ is de eerste single van debuut EP ‘As I Am’ van LÉVI. InGiving Up Love’ wil de zangeres centraal stellen hoe het is om van elkaar vervreemd te raken, en daarbij ook de rauwe facetten belichten. Het resultaat is een mooie, filmische videoclip.


Giving up love’ gaat over de pijn die je voelt op het moment dat je er achter komt dat de relatie niet meer werkt, terwijl je samen ook veel mooie herinneringen hebt aan betere tijden. “Ik kwam er pas na de studio opnames achter waar dit nummer voor mij eigenlijk over ging; de scheiding van mijn ouders. Ik had wel een idee, maar ik had het nog geen duidelijke plek kunnen geven tot nu toe”, licht de zangeres toe.
 
Om een beeld te geven aan haar ideeën, wilde LÉVI graag samenwerken met een vertrouwd team. Ze werkte eerder al samen met Elhadji N’diaye, en koos als tegenspeler voor Niels Onstenk (verkozen tot “De Beste Gitarist Van Nederland”), die naast bandlid ook een goede vriend is. “Het is belangrijk om bij zulke intieme onderwerpen een team te kiezen met wie het goed klikt, om de boodschap goed over te brengen”, vertelt LÉVI.
 
Lévi Cox is 23 jaar en studeerde in 2018 af aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag onder de stroming jazz-zang. De invloeden soul, jazz en funk zijn duidelijk terug te horen op de EP, al is pop het hoofdingrediënt dat de vijf liedjes verbindt. LÉVI laat zich inspireren door uiteenlopende artiesten zoals Lizz Wright en Sarah Vaughan, en door de schrijfstijl van Jessie J.

‘As I Am’ is een persoonlijk document waarop de jonge zangeres zich letterlijk en figuurlijk blootgeeft. “Ik sta zelfs naakt en zonder make-up op de cover. We zijn zo bezig met het perfecte plaatje tegenwoordig. Dat hoeft van mij niet. Je neemt me maar zoals ik ben. Als dat je niet bevalt ook prima, maar ik laat mezelf niet meer iemand anders zijn dan wie ik echt ben. Die eerlijkheid hoor je ook in mijn muziek terug. Take it or leave it”, aldus LÉVI.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten