maandag 2 april 2018

Love Spells, de nieuwe EP van Martha Jane & the Talisman is country ’n’ roll in wonderland


C:\Users\Randy\Downloads\Love Spells front.jpg

Na twee singles, video’s en een ‘pre-releaseshow’ in Paradiso, is de band niet te stoppen en lanceert Martha Jane &  the Talisman op 6 april een nieuwe EP getiteld Love Spells. Het duo heeft afgelopen half jaar hard gewerkt aan een prachtig eindproduct. De EP is volledig door henzelf opgenomen, gemixt en geproduceerd. Het indrukwekkende artwork op EP Love Spells klinkt en beweegt zoals hun muziek eruit ziet: psychedelisch en mysterieus.

Martha Jane & the Talisman is een uniek multimedia project van het kunstenaarsduo, Martha Jane Settler en Maarten van der Grinten. De invloeden rijken ver buiten het hoorbare spectrum en veel van de tracks komen voor de band pas echt tot hun recht wanneer er een visuele dimensie aan wordt toegevoegd. “Als kunstenaar gebruik ik alle talenten die ik heb om mijn verhaal te vertellen. Mijn inspiratie krijg ik via tekst, muziek en beeld. Vroeger dacht ik dat de Spirits-van-het-Visuele me probeerden af te leiden van de song. Maar nu weet ik dat het de bedoeling is dat ik ze combineer.” Aldus Martha Jane.  Thema’s op de EP variëren van oer-gevoelens, misleiding en het niet opgeven van de hoop. Dit is vertolkt in een vrolijk, groovende en dansbare songs. “Het is wat minder duister dan de vorige plaat, maar sfeervol, kleurrijk en net even wat anders.” Voor de nieuwe EP heeft de band zich laten inspireren door desert-blues als Tinariwen, maar ook blues en popacts als Paolo Nutini, Jack White en the Black Keys.
Live wordt het duo uitgebreid met Guy Salamon op drums. De band combineert het aardse van de country side met het vooruitstrevende van de stad, twee werelden die zich binnen de band verenigen. De aankomende shows van het trio zijn bijzondere vieringen van de nieuwe EP vol verassingen, visuals en goddeloze grooves.
30-3-2018 Luxor Live / Arnhem *
8-4-2018 Stadscafé Blij / Zwolle
12-4-2018 Hofman Café / Utrecht
14-4-2018 Manifesto / Hoorn *
3-5-2018 Dizzy / Rotterdam
10-5-2018 De Flux / Zaandam **
*Support Evil Empire Orchestra (BE)
**Support The Delta Saints (US)



1 opmerking: