vrijdag 9 december 2016

Rivers - Real Christmas




‘Real Christmas’ is de titel van de kerstsingle van Rivers die vandaag verschijnt. Het is een goudeerlijk en persoonlijk liedje met een aansprekende boodschap; het gaat bij kerst niet om het creëren van het perfecte plaatje maar om in alle oprechtheid  samenzijn met de mensen om wie je geeft.

 
“But even though it’s blue not snowy white, or as green as in July, It’s all ok as long as you stay to have a real good real Christmas with me”
 
Rivers zangeres Annika IJdo vertelt: “Ik hou enorm van de kerstsfeer en kerstmuziek, maar ik heb wel moeten leren dat kerst vaak anders gaat dan je verwacht. In films en reclames wordt altijd een perfecte Kerst geschetst met mensen in mooie kleren in een mooi huis die het leuk hebben met elkaar, en romantische dingen doen. Ik vond het als kind altijd een enorme tegenvaller dat het niet sneeuwde en kerst er niet zo uit zag als in de Coca Cola reclames. Maar ondanks dat het meestal regende, de kerstboom scheef stond of de naalden al waren uitgevallen en ik nooit spontaan ben gekust onder een mistletoe was het wel altijd een bijzondere tijd. Dat ik kerst kan vieren met mijn ouders, broer en zus en m'n vriend is uiteindelijk het belangrijkste. Het is dan misschien niet perfect, maar wel echt.”
 
'Both Of Your Wings' is de nieuwe EP van de Amsterdamse band Rivers. Het zevental maakt lekkere popliedjes die op smaak zijn gebracht met een portie country, folk en bluegrass. Rivers begon 2016 spectaculair met een optreden in een zwaanwaterfiets op festival Where The Wild Things Are en eindigt het jaar in Paradiso, waar op 21 december 'Both Of Your Wings' aan het publiek gepresenteerd zal worden. Het releasefeest wordt georganiseerd in samenwerking met Sugar Mountain Presents. Vanaf 20 januari 2017 is ‘Both Of Your Wings’ als download verkrijgbaar via de bekende digitale kanalen.
Rivers bestaat uit Annika IJdo (vocalen), Danny la Haye  (bass), Benjamin Rheinländer (drums), Jasper Zuidervaart (dobro), Bram van Langen (gitaar), Korné ter Steege (banjo) en Tim Langendijk (pedalsteel).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten