woensdag 22 januari 2014

BECK - BLUE MOON



Ik beken het maar eerlijk, ik had nooit zoveel op met Beck.



Dat is misschien wel ten onrechte want de Amerikaanse singer songwriter is wel een van de meest vernieuwende van de aflopen 20 jaar te noemen. Maar goed dan hoef ik het nog niet mooi te vinden.

Morning Phase is inmiddels al het 12e album dat er aan gaat zitten te komen, op 25 februari de opvolger van Modern Guilt dat alweer 6 jaar geleden verscheen.

Maar de eerste single van het nummer is " Blue Moon" en dat is wat mij betreft andere koek.

Een nummer waarin hij terug grijpt op eerder werk en wat een bijzonder ingetogen karakter heeft. Met een mooie rol voor de gitaar. Ook de samenzang mag er zijn.

Het nummer zorgt er in ieder geval voor dat ik het album ga beluisteren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten