maandag 19 maart 2012

BERTOLF - MARY






Van het album Bertolf dat op 23 maart uit komt: "Mary" een clip gemaakt door Matthijs van der Ven.
Wie hier vaker komt, weet wij zijn helemaal weg van Bertolf. Dit is ook weer zo'n juweeltje van hem.

En dit zegt hij er zelf over:

'Dit liedje is eigenlijk nauwelijks geschreven. Het was er in de tijd dat het duurt om er naar te luisteren. En ik heb ook totaal geen moeite gedaan om poëtisch te zijn. Het liedje was voor mij in eerste instantie bedoeld voor privé-gebruik, vond het genânt om het anderen te laten horen. De moeder van mijn vrouw is een aantal jaren geleden overleden en ik heb haar nooit gekend. Ik was alleen thuis op een avond en keek naar haar foto. En toen kwam dit lied, waar ik haar postuum om haar dochters hand vraag. Muzikaal is het een heel simpel liedje in de stijl van muziek die ik veel in m'n ouderlijk huis hoorde, Doc Watson of de solo-plaat Church Street Blues van Tony Rice.'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten